Monday, February 3, 2014

Tarikh Pelancaran Iphone 6 dan Spesifikasi Penting


By on 7:33 PM

Sehingga ke hari ini, Apple masih belum mengumumkan tarikh pelancaran sebenar Iphone 6. Namun begitu, secara tidak rasminya, tarilkh pelancaran telefon bimbit generasi baru dijangkakan akan dilancarkan pada Sept 2014. 

Jadi, secara tak langsungnya, Iphone 6 boleh di dapati di Malaysia lebih kurang 3 - 4 hari lewat sedikit berbanding tarikh sebenar pelancarannya. 

So, apa yang best tentang Iphone 6 ini? Jom baca spesifikasi Iphone 6 ini.

SPESIFIKASI

  • SCREEN 4.8 - 6 INCH - Sehingga ke hari ini, masih tiada spesifikasi sebenar dari pihak Apple. Namun, khabar angin mengatakan kemungkinan besar saiz screen Iphone 6 ialah di antara 4.8' sehingga 6'. Saiz ini memang sesuai kepada mereka yang gilakan permainan gamr melalui apps. Untuk makluman, saiz screen Galaxy Note 3 ialah 5'. Ini bermaksud saiz Iphone 6 ini adalah lebih besar.
  • MEMORY 120 GB - Peningkatan memory untuk Iphone 6. Kalau dahulu, memory untuk Iphone 5s ialah 64GB. Jadi, kalau yang gemar menyimpan gambar banyak-banyak dalam smart phone tue, Iphone 6 adalah pilihan terbaik.
  • TRANSPARENT - Khabar angin mengatakan bahawa Iphone 6 akan menampilkan ciri-ciri transparent di screen. Namun, ada juga meletakkan model Iphone 6 ini adalah keseluruhannya adalah transparent. Namun berita sebenar masih belum diketahui. Kalau dilihat pada video trailer Iphone 6 ini, tiada pula ciri-ciri transparent seperti yang disebut-sebutkan oleh khabar angin. 

Baca Di Sini: Video Trailer Iphone 6


KHABAR ANGIN

Itu sahaja beberapa khabar angin yang kami perolehi mengenai Iphone 6. Nak percaya sangat pun susah jugak. Coz tarikh pelancaran sebenar pun khabar angin. Sebelum ini, tarikh pelancaran Iphone 6 yang diura-urakan adalah pada Jun 2013. Alih-alih, Iphone 5s pula yang keluar. 

Selain itu, beberapa gambar Iphone 6 yang melengkung juga tersebar. Namun dinafikan oleh pihak Apple apabila mereka melancarkan video trailer Iphone 6 ini. 

Anda boleh layari laman Youtube Apple yang memaklumkan tarikh dan pelancaran terbaru produk ini di http://www.youtube.com/user/Apple?feature=watch

0 comments:

Post a Comment